Pages

Wednesday 15 August 2012

Selamat Hari Raya Jerrypah! Yeay!

Salam alaik kamu yang sedang membaca!
Ye abang yang kacak bergaya ke masjid setiap hari dan akak yang cantik menolong mak di rumah sekalian! Hihihi.


Memang kacak okeh abang yang ke masjid every solat. Abang eh. Tok-tok and Ayah-ayah, you guys memang manusia terGentle di abad ini kerana masih kekal ke masjid dari zaman kacak sehingga zaman gentle. Ehehehe. Puji baik punya!

Ni first trial aku post entry tau. Sebelum ni tak pernah langsung. Tak pernah. And special thanks to those yang rekemen nak buat blog KTT -And you know who I am talking about- I love reading blogs before this but tulis memang tak ah kan. Tiba-tiba rasa nak post malam ni. Lantak lah orang kata blog dah tak kotemperori lah. Dah takde orang baca lah. Dulik. Asal ada orang cam aku yang masih setia baca blog. Well, aku akui kehangatan blog dah tak macam dulu. BloggerS lama dah malas nak update, menyebabkan aku yang pembaca blog tegar ni x masal nak taip satu entry. Eh, korang tau tak makna masal? Good. Cari dalam kamus, malas nak citer. Haha.


Boleh stopkan sekejap music background tu and play video ni. Eh jangan tanya aku. Aku pon tak tau kat mana button stop lagu. Pandai-pandai ah.^^


Just to point out this video. Sebenarnya aku dah bosan cari blog untuk dibaca. Seriously, bosan CARI blog. Bukan BACA. Ok. Ok. Aku tau ada mesti kata baca lah AQ ke solat sunat rawatib banyak-banyak ke. Yup sangat agree. But, sometimes orang kata futur. FUTUR ni kira cam perasaan kita tak membuak-buak untuk buat amal. Buat. Tapi tak macam masa baru turun flight tu. Kalau boleh dengar syaitan punyer perbincangan masa tu, bangga doh. Dorang sok sek sok sek buat mesyuarat tergempar untuk lawan Super Saya Egypt yang telah tertarbiah selama hampir 10 bulan di bumi anbiya' tu. Eish. Eish. Eish. Kita manusia kawan. Iman turun naik. Ingat tuh! Disebabkan kekurangan kelas-kelas peringatan kat Malaysia ni maka sedikit lemaulah iman ni and aku suka cakap dah futur sebab bagi takut siket bunyi dia. Muwahahaha. So, kena lah cepat-cepat cari bahan untuk counter balik . Antaranya baca lah blog. Weeee~

Ohohohoiiiiiiiii! Melalut sudah.

Well, video kat atas ni, terpulang pada korang nak terima makna dia macam mana. Kalau aku, aku rasa dah boleh dah Aizat ni join bulatan gembira yang maha banyak jenis zaman sekarang. Hehe. Pandai-pandai je. E'ehh, tak salah doakan orang baik-baik kan. Masuk syurga ramai-ramai. Oiii meriah Mak Senah kalau dah semua sepupu sepapat masuk syurga. Korang boleh recheck kat Surah At-tur 52 : 20-28 m/s 524. Meh aku bagi siket la. Tau malas take time nak bukak an. Hehe.

" Dan orang-orang yang beriman, beserta ANAK CUCU mereka yang mengikuti dalam keimanan, Kami pertemukan mereka dengan ANAK CUCU mereka (di dalam syurga), dan Kami tidak mengurangi sedikit pun pahala amal (kebajikan) mereka. Setiap orang terikat dengan apa yang dikerjakannya." Walaweyh.. Bestnya! Bestnya!

Masuk syurga jumpa Aizat. Boleh mintak sain. Hihi.

Ok dah. Cukuplah sesi kali ni. Kalau positif i tulis lagi. Huhu. Before that, nak share satu ni

Kepekatan malam ini
mengingatkanku pada noda semalam
aku khilaf detik itu
tenggelam dalam segara hitam
aku fasiq waktu itu
dalam gelita sinaran alpa
kerana aku tidak berdiri di landasan iman.

Dalam kekuatan hidayah-Mu
kutaut sulaman keinsafan
kubajai pohonan taubat
kurenjiskan manik kepasrahan
akan kusediakan perahu amalku
sebelum kusahut panggilan-Mu
sebelum dihisab di bawah panahan mentari
kerana aku tak semulia ciptaan Mu.

MENITI TITIAN SYURGA
2008, me.

Ni copy right aku sendiri okeh. And sajak ni dah dibukukan. Huhu. As i mention above, if positif may be, MAYBE I will write one more post and citer pasal sejarah sajak ni. May be. All depends on you readers. Budget! Haha.We will see. Any feedback? Thank you soooooo much! Lap! Lap! <3

Night, sleep tite. Oh, 27 Ramadhan.Tak kena langsung dengan tajuk. No idea.Toink!

2 comments:

  1. pehh..sape tulis ni?

    *nak tahu sejarah sajak tu! :)

    ReplyDelete
  2. so thoughtful of you

    ReplyDelete