Pages

Wednesday 18 January 2012

of electricity and vicissitudes of life



assalamualaikum wbt,

ntah ape kejadah bahasa koloni tah aku guna sebagai tajuk hari ni.sebabkan memang aku x pernah2 tulis blog, so, kalau tak interesting mana , jangan la komen lebih2 ye?  insyaAllah ,hari ni, aku nak kongsi satu kisah tentang    pengalaman hidup.
perkongsian ilmiah? oh tidak, ni bukan.harap maklum. lagi, entry ni, aku rase, aku xde kronologi yang tetap, apa lintas, aku libas saja pakai Exner area ni utk tulis

kisah ni baru je jadi dalam minggu ni jugak, mase tu, tak silap aku, aku tengah baca pasal tajuk lecture pagi tu physiology of the retina .  cun2 je aku habis hafal , tetiba, lampu2 kat rumah aku mula kelip2.
kenapa ni? gempa bumi ke? xpun transformer turun bumi, xpun zombie apocalypse dah nak mula.  dengan izin allah, lampu terus tutup , sekali dengan semua peranti elektrik rumah aku.

"oh yes, dah blackout dah bro"
kedengaran suara ahli bait yang kecewa mula menjerit dari pelosok dapur, sebab hari ni turn masak mereka. aku mula la naik angin masa ni, mana tak, aku dah la lame dah x study , buku2 modul 8 , assignment xsetel lagi, lagi pulak modul Otak ni macam harem, dah beranak pinak dah, sentuh xlagi pulak .

dah la rumah jauh ngan budak2 mara lain,xdapat nak menumpang rumah dorang(racist ,so as this blog kan?) ofkos lah, kalau xade elektrik, apa2 pun xjalan, lagi2 pulak, rumah aku ni kat tingkat 6 petala langit , nak guna air kena guna motor power.

xde letrik = xde air = xbole berak 

kitorang try tanya baba bia dekat sebelah , die kate
"satu bangunan blackout, sat lagi ada la tu"

nak layan internet, dah sah2 xboleh, so goodbye lah 9gag , fb, twitter n semua gerombol lagho . tapi, nasib baik member2 rumah aku ni bijak geliga otak
dengan berbakikan bateri laptop yg hanya sekelumit tu, kitorang open la movie . tajuk cerita malam tu , Johny English Reborn. Dengan berbekalkan lilin zaman renaissance kitorang tu ,kitorang layan sambil gelak2 dalam sinar romantisan malap .

malam tu, aku bangun tiap2 jam xsilap aku, celik2 eyelid ,sama je , still xade letrik. sampai la ke pagi tu ,still xde letrik.

sedar2 je lagi, dah nak pukul 8 pagi, lagi suploh minit  .
ni la salah satu advantage air xade, xpayah susah2 fikir nak mandi , gosok gigi pun.
atas dasar darurat , kitorang sembur deodorant setebal akhawat2 kaki tabaruj, bedak pun tebal , memang nak kata, kaver rambut memang serabai semua, kitorang, dengan gah, melangkah ke lecture, like a boss.

terbaik kut, alhamdulillah! satu lecture xperasan dengan kondisi kitorang.
tapi, mula la member2 aku yang mulut separa menganjing separa gurau
anon 1
"ateng ,ape pasal baju sama je semalam ni?"

aku reply
"biase la winter"
 
anon 2
"wei, ade taik mate mlekat lgi la"

reply
"infection, conjuctivitis"
 dan etc2
xsangke, banyak mana aku tibai kaver , budak2 ni buleh jugak hidu. cet.

benda alah black out ni bukan kejap, 2 hari 2 malam  ,sebab main fuse kitorang meletup .so, dengan nak tunggu technician arab ni datang, memang berjela la janggut tunggu  .nak je aku try jadi engineer electric ,nak try main sambun2 je wayar yang dah terburai tu.
as we know, arab2 ni memang genius, jiran2 tingkat kitorang ni, memang terbaik ,dorang pasang2 sendiri je. kitorang cuak la, sayang nyawa, xnak try, kitorang bukan arab bhai .

"oh ,xpe, aku sanggup tunggu"

 aku nak pendekkan cerita, memang 2 hari yang sangat hardship ni, banyak la mengajar kitorang.
agaknye cam mana la nenek moyang aku dulu eh? 2 hari tu, kitorang masak pun, suluh2 pakai henset xperia je .makan pun, kurang feel, sebab, xnampak ape yang kitorang makan .masa malam2 je, mcam2 la fikir, toyol la, ju-on arab lagi . orang dulu2 lagi la cuak maknenye pasal hantu2 ni kalau tiap2 malam gelap.
n ye, aku tfikir jugak pasal , berapa peratus la hidup aku ni dah terluang dengan benda2 moden ni,

adekah aku dah merizabkan diri aku dekat benda2 lagho ni?

 kalau zaman before ade je fb n smue kejadah ni, aku punyai life, yes, life.aku banyak main kat taman mainan masa kecik2 dulu. x lupa jugak kat family aku yang ramai, seronok betul masa lepak n sembang dengan dorang dulu2.

tapi sekarang ni,
fb+medicalstudent = tons of ****
semua pleasure of life aku dah kena cabul .

aku teringat, betapa dalam hati aku , mcam tiba2 lost semangat ,mula la nak meroyan royan . bila ade letrik ,aku main je banyak, nak tido la semua, tapi bila dah xade , xde pulak nak study ke, nak bukak blog2 manfaat ke, xde pun .

bila dah tak ade letrik ni, ukhwah wa cakap lu, memang ngam la semua budak, buat benda semua sama2 je. makan sebelah2, start ziarah rumah member, n even mandi pun kat rumah jiran2 . pergh! memang satu achievement la bagi kitorang. sosial sosial, bukanya laman sosial , tapi sosial life. social life. bukan maksud seks bebas .tapi life yang berukhwah. tak semestinya nak berukhuwah ,kena pegi cari jemaah ,etc2. (point ni tak kuat pun),bukan tujuan aku nak menghentam korang, tapi kalau sebab jemaah jauh2 ni buat hubungan korang dengan aku regang, tegang, ape la guna nye kan?so,berukhwah la dulu dengan member serumah, sebatch, sekali join force dengan private .baru la lepas tu , bole pegi ke next level of ukhwah, n dipersila faddal lah bro

masa aku dok panjg lebar mengomel sebab xstudy ni, teringat aku lagi ,kat member2 aku yang dah mula lost dalam mewartakan diri  jadi kaki study , bukan benda x bagus, tapi, apa niat kau ? kau boleh tipu aku, boleh bina ayat manis luhur ,kata aku study sebab Allah. tapi , lu tau sendri ape lu intent lah kan ? xsalah kalau nak cemerlang ,n dapat gred tinggi, then, bile dah achieve? apa jadi?
ade member aku cakap dulu,
"benda ni transient je , xkekal pun, cari la niat yang betul"
memang betul, so, kengkawan, try la adjust balik niat kite tu, betul betul, betul sah, kerana Allah taala. xpayah nak simpang jauh  .sebab , otak ni pun, a part of dunya ,pinjam kat allah jugak, n atlast ,kena pulang balik nanti .

ok lah,panjag lebar pulak aku tibai , dah mcam twitter,bole pulak bantai emo2 .  mcam blog ni aku punya .sape suruh kasi aku tulis entry? haha .

ok, adios, goodluck study exam ni.
oh dan ni, dari 9gag, ambikla iktibar, mula la study dari sekarang.insyaallah najah

yang emo xpasal2
ateng

p/s :
 minx maaf, utk sesiapa yang terasa
 ade termencarut dalam gambar tu, maaf jugak, sebab malas nak edit ni

"i only count the hours that shine"
-City of Glass-
-Cassandra Clare-

10 comments:

  1. tetibe je gambar mencarut.. haahaaa

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. (racist ,so as this blog kan?)

    nice one bro~~haha

    ReplyDelete
  4. hahah kau orang memang racist tak memasaal. tapi tu dulu laa duluuu skang ni budak mara pun call budak private untuk mushrev, budak mara pun buat pillow talk dengan budak private cerite kisah kisah sedih jiwang etc. hahah

    gua paling suka gambar yaoming.

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. haha, ala, iman ,budak mara mushrev mnx ko sorang je .kesian jay, terkinja2 minx jadi mushrev kpda gadis2. hahaha.

    yaoming xsekolah, sebab tu jadi meme

    ReplyDelete
  7. whoa! ateng tak study sebab update blog kot. haha

    nice nice. blog ni nampak je racist. realiti sebenar tak pun.

    ReplyDelete
  8. vicissitudes tu ape?

    ReplyDelete
  9. wiki boleh pakai lagi ke? dengar cerita nak kena banned terus.

    ReplyDelete